آشپزی مدرن چیست؟

امروزه به دلیل مشغله‌های کاری و زندگی‌های پر استرس و شاغل بودن درصد زیادی از بانوان، آن‌ها با مشکلات خاصی از جمله نظافت منزل، دوخت و دوز، رسیدگی به کودکان و… روبرو هستند. یکی از مواردی که ذهن خانم‌ها را درگیر می‌کند آشپزی می‌باشد.
طبخ غذایی که مورد علاقه تمام اعضای خانواده باشد. خانم‌ها نمی‌توانند همانند گذشته وقت زیادی را در آشپزخانه مشغول آشپزی باشند، این عوامل باعث شدتا غذا‌های فست فودی و نیمه آماده محبوبیت و طرفداران زیادی پیدا کنند. این غذا‌ها به سرعت آماده می‌شوند و تنوع بالایی دارند و معمولاً خوشمزه هستند.
اما طی آخرین تحقیقات متخصصان تغذیه غذا‌های فست فودی و نیمه آماده معایب زیادی برای سلامت بدن دارند و موجب بروز بسیاری از بیماری‌ها هستند و ارزش غذایی بالایی ندارند، این غذا‌ها سرشار از چربی، کلسترول، قند و کالری‌های مضر هستند و عامل بروز بیماری‌هایی همچون دیابت، فشارخون و کبد چرب می‌باشند.
آشپزی مدرن یا آشپزی بدون روغن یکی از شیوه‌های آشپزی جدید است که امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده است. آشپزی مدرن یک هنر خلاقانه است که در آن آشپز و غذا در گفتگو هستند. قوانین، مقررات و سنت‌های آشپزی باید درک شود.
خلاقانه بودن قوانین و سنت‌های آشپزی یک راه قدرتمند برای یادگیری آشپزی مدرن می‌باشد. بسیاری از احساسات، واکنش‌ها و افکار دیگر می‌توانند توسط غذا ایجاد شوند. اگر بخواهیم غذایی که تهیه می‌کنیم مورد قبول همه باشد، آشپزی مدرن کار ساده‌ای نخواهد بود.
آشپزی نوین یکی از بهترین شیوه‌های آشپزی برای حفظ سلامت و ایمنی بدن و تناسب اندام می‌باشد. غذا‌هایی که به روش آشپزی مدرن طبخ می‌شوند شیوه پخت متفاوتی دارند. اگر شماهم دوست دارید غذا‌هایی را برای خانواده درست کنید که کیفیت و ارزش غذایی بالایی داشته باشند در ادامه مقاله همراه ما باشید.

آشپزی به روش مدرن

اگر دوست دارید انواع غذا‌های سالم و متنوع را درست کنید بهتراست با آشپزی به شیوه مدرن بیشتر آشنا شوید. در آشپزی ساده و نوین سعی می‌شود افزون بر پختن یک غذا مفید و مقوی به جزئیات و زمان اهمیت زیادی داده نشود و با یک دیزاین ساده و دستور پخت کامل و ماهرانه، غذای خوشمزه‌تر و سالم‌تر آماده شود.
غذا‌های آماده شده به شیوه مدرن نقطه مقابل غذا‌های فست فودی و نیمه آماده می‌باشند، زیرا بدون استفاده از روغن‌های نباتی و جامد تهیه می‌شود. استفاده از انواع ادویه‌ها و روغن‌های گیاهی از جمله کنجد، زیتون و آفتابگردان در سبک آشپزی جدید کاملاً مجاز می‌باشد. پایه و اصل آشپزی مدرن بر اساس هرم غذایی است.
نسیم دوستدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *