شرایط اخذ دیپلم گردشگری

فنی و حرفه‌ای بدلیل جذابیت دروس دیپلم گردشگری و سادگی و درصد قبولی بالا در مقایسه با سایر دیپلم ها مخصوصا برای شاغلین بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. متقاضیان اخذ دیپلم گردشگری در مدت کوتاهی معمولا بین ۴ تا ۸ ماه می توانند موفق به گرفتن دیپلم گردشگری آموزش و پرورش شوند. فارغ التحصیلان آموزشگاه دیپلم گردشگری می توانند به فعالیتهای مرتبط با صنعت توریستم، ایرانگردی و جهانگردی پرداخته و امکان ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه بدون کنکور در دانشگاههای معتبر ایران و جهان محیا خواهد شد.

کتابهای مرتبط با دیپلم کاردانش گردشگری براحتی در دسترس است. با این حال نمونه سوالات دیپلم گردشگری و جزوات دوره های دیپلم گردشگری آموزش و پرورش بصورت مختصر، مفید و مناسب برای امتحان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
شرایط اخذ دیپلم کاردانش گردشگری
کلیه افرادی که مدرک پایه سوم راهنمایی (سیکل) یا پایه نهم تحصیلی آموزش و پرورش دارند ، دیپلم ردی ها ، کسانی که می خواهند دیپلم خود را تغییر دهند (تطبیقی ها) و کسانی که دوست دارند جدا از مدرک تحصیلی خودشان، دیپلم گردشگری فنی حرفه ای نیز بگیرند.
آموزشگاه گردشگری آینده درخشان زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای می باشد. بنابراین به کارآموزان دوره دیپلم گردشگری علاوه بر مدرک دیپلم گردشگری، شش گواهینامه گردشگری فنی و حرفه نیز بصورت جداگانه ارائه خواهد شد. این مدارک هر یک به تنهایی قابل ترجمه رسمی بوده و برای استخدام در مراکز مختلف و یا مهاجرت به خارج کاربرد زیادی دارد.
کارآموز پس از ثبت نام در رشته گردشگری، جهت اخذ دیپلم گردشگری باید بین ۴ تا ۶ مهارت فنی و حرفه ای را در آموزشگاه گردشگری آینده درخشان کسب نماید.
راهنمای عمومی گردشگری (تورلیدری)
(شامل بررسی ویژگیهای تاریخی ایران، بررسی روحیات ملل، بررسی مذاهب و….)
راهنمای طبیعت گردی یا اکوتوریسم
(شامل شناخت اکو سیستم، حیات وحش، گونه های گیاهی، اقلیم و آب و هوا و….)
راهنمای موزه
(شامل تاریخچه و کلیات ساختار موزه، موزه های ایران و جهان، بازاریابی و طراحی موزه و….) راهنمای گردشگری محلی
(شامل توانایی شناخت ویژگیهای تاریخی و جغرافیایی محلی، شناخت صنایع دستی، فرهنگی، طبیعی و….)
راهنمای گردشگری سلامت
(شامل مفاهیم گردشگری سلامت، وظایف راهنمای گردشگری سلامت، سازماندهی و برنامه ریزی گردشگری سلامت، گردشگران پزشکی و درمانی و….)
راهنمای گردشگری فرهنگی
(شامل مفاهیم میراث فرهنگی، گویش و ادبیات محلی، موسیقی سنتی، جشن ها، غذاها و بازی های محلی، صنایع دستی و….)
نسیم دوستدار

1 Comments

  • احمدی گفت:

    عالی

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *